Dersin Adı | Süperiletken Fiziği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 412 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, normal süperiletkenlerin teorisinden başlayarak, yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin özelliklerinin incelemek, bu malzemelerin yapılarını ve uygulamalarını tartışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin yapıları, özellikleri, modellenmesi ve uygulamaları, normal süperiletkenlerin teorisinden başlanarak sunulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yüksek sıcaklık süper iletkenliğin şu anki durumu | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 1. ISBN: 9780121460907 |
2 | Standart süperiletkenliğin teorisi, Landau teorisi | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 2.1-5. ISBN: 9780121460907 |
3 | BCS teorisi | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 2.6. ISBN: 9780121460907 |
4 | Tünelleme ve diğer özellikler | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 2.8. ISBN: 9780121460907 |
5 | Yüksek sıcaklık süper iletkenlerin kristal yapısı | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 3. ISBN: 9780121460907 |
6 | Normal durum özellikleri | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 4.1-6. ISBN: 9780121460907 |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Band yapısı, foto yayınım spektrumu | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 4.7-9. ISBN: 9780121460907 |
9 | Süperiletken hallerin özellikleri | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 5.1-4. ISBN: 9780121460907 |
10 | Elektron çiftleşme modelleri | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 5.6. ISBN: 9780121460907 |
11 | Manyetik özellikler | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 5.7. ISBN: 9780121460907 |
12 | Vortex davranışı, Ara sınav 2 | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 6.1-4. ISBN: 9780121460907. |
13 | Büyük düzeyde uygulamalar | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 6.5-6. ISBN: 9780121460907. |
14 | Küçük düzeyde uygulamalar | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). Bölüm 6.7. ISBN: 9780121460907. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Gerald Burns, High-Temperature Superconductivity: An Introduction (Academic Press, 1991). ISBN: 9780121460907 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Thinkham, Introduction to superconductivity, 2nd edn. (Dover Publications, 2004). ISBN: 9780486435039 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest